Săptămâna 6. Finalizarea tratamentului. Tranziția către Viața Dincolo de Cancer
13%

Vocea fricii și a calmului - partea 2

Partea 1

Scrieți ce anume are de spus ”vocea fricii” în cazul dumneavoastră. Poate doriți să scrieți despre grijile dumneavoastră cu privire la familie și muncă. De asemenea, puteți scrie ce vă trece prin minte atunci când vă gândiți la cancerul care v-a invadat corpul, la starea dumneavoastră de sănătate din viitor și ce anume vă spune această voce după ce ați terminat tratamentul. Simțiți-vă liber/ă să scrieți despre tot ce are de spus această voce a fricii.

Atunci când veți începe să scrieți despre ce anume are de spus această voce a fricii, este posibil să fiți cuprins/ă de anxietate, tristețe și stres. Este important însă să faceți acest exercițiu, deoarece evitarea nu va determina această voce să dispară. În timp ce scrieți, puteți provoca această voce, întrebându-vă: cât de adevărat este gândul pe care îl am? Este realist ce gândesc? Ce dovezi am că este adevărat?

Partea 2

După ce terminați de scris ce anume vă spune vocea fricii, axați-vă acum pe cealaltă, și anume: ,,vocea calmului" - cea care are gânduri realiste și echilibrate. Vocea calmului va recunoaște faptul că temerile dumneavoastră s-ar putea să fie adevărate, însă vă va oferi și alternative. 

La fel ca și în prima parte a exercițiului, scrieți acum ce anume are de spus vocea calmului. Puteți scrie despre familia și munca dumneavoastră sau despre ce anume credeți că se întâmplă cu corpul dumneavoastră. De asemenea puteți scrie despre starea de sănătate din viitor, dar și despre finalizarea tratamentului. Scrieți orice vă spune această voce a calmului.

După ce veți termina ambele părți ale acestui exercițiu, va fi util să vă întoarceți la pagina anterioară și să introduceți din nou emoțiile cu care vă confruntați acum dar și intensitatea lor. Notă: Probabil veți vrea să comparați cum s-au schimbat aceste emoții în intensitate, în funcție de momentul în care le-ați introdus (înainte sau după acest exercițiu). De asemenea, puteți urmări modul în care vă veți simți după ce faceți acest exercițiu de câteva ori. Faceți click pe acest text pentru a vă întoarce la pagina anterioară.