Săptămâna 3. Distresul emoțional
21%

Sugestii: Gestionarea Distresului 

Mai jos sunt câteva exemple oferite de persoanele cu care am vorbit și câteva lucruri pe care le-au făcut pentru a-și menține controlul în timpul tratamentului și pentru a se adapta emoțional la acea situație:

  • Găsiți oportunități pentru a vă putea exprima emoțiile. Fie că scrieți într-un jurnal (sau în fișele de lucru de pe acest website), sau plangeți în timp ce faceți un duș, plimbați câinele, sau puneți muzică ce vă ajută să vă ventilați emoțional.

  • Decideți-vă cu cine și cât vorbiți. Este decizia dumneavoastră daca faceți asta public sau doar persoanelor apropiate. Totuși, acest lucru poate fi dificil, mai ales dacă este vorba de împărtășirea informațiilor cu copiii. Dacă vă aflați în această situație modulul ,,Familia și prietenii dumneavoastră” poate fi de ajutor.

  • Păstrați o stare de normalitate cât mai mult posibil.
  • Ascultați semnalele corpului și aveți grijă de sănătatea dumneavoastră fizică. Continuați să vă alimentați și să vă hidratați bine, încercați să vă odihniți suficient și să faceți exerciții fizice, încercați meditația și ascultați sfaturile doctorul dumneavoastră.

  • Păstrați-vă simțul umorului și încercați să cautați un sens pentru lucrurile prin care treceți. Există cercetări¹ care au demonstrat faptul că încercarea de a găsi lucruri pozitive în viața dumneavoastră, duce către o mai bună adaptare emoțională atât pe termen scurt cât și pe termen lung.

[1] Pentru mai multe infomații în legătură cu aceste cercetări puteți accesa:
Carver, C. S., Antoni, M. H. (2004). Finding benefit in breast cancer during the year after diagnosis predicts better adjustment 5 to 8 years after diagnosis. Health Psychology, 23, 595-598